גומרים עליה את ההלל • רחל פסטג נפרדת מהלל יפה הי"ד

רינת הייתה מופתעת מהבחירה בדסברג. "שאלתי אותה למה בחרת ביהודית? והיא ענתה, כי זאת אמא שעושה את הבלתי אפשרי, שחיה למרות שהדבר הכי נורא קרה לה. מי היה מאמין ששנה וחצי אחרי ואני אצטרך לחיות כך"
רחל קליין פסטג No Comments on גומרים עליה את ההלל • רחל פסטג נפרדת מהלל יפה הי"ד

לפני שנה זכתה הלל לחוויה מיוחדת. לקראת בת המצווה, החליטה אמא שלה שבכל חודש, הלל תפגוש אישה מיוחדת אחרת עליה היא תספר בדרשת בת המצווה שלה • רחל קליין פסטג נפרדת בשידור מהקדושה הלל יפה אריאל הי"ד

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
רינת הייתה מופתעת מהבחירה בדסברג. "שאלתי אותה למה בחרת ביהודית? והיא ענתה, כי זאת אמא שעושה את הבלתי אפשרי, שחיה למרות שהדבר הכי נורא קרה לה. מי היה מאמין ששנה וחצי אחרי ואני אצטרך לחיות כך"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את הבוקר הזה של א' דר"ח תמוז אני רוצה להקדיש לתפילת ההלל ולהלל יפה אריאל שנרצחה בשנתה "ע"י מחבל נתעב, צמא דם כשהיא רק בת 13…

רינת, אמא של הלל מבקשת הבוקר להקדיש את תפילת ההלל לעילוי נשמתה של ילדתה האהובה הלל יפה הי"ד פרח שנקטף בעודו באיבו, בשיא פריחתו, בנעוריו שטרם הספיק לחוות…

לפני שנה זכתה הלל לחוויה מיוחדת. לקראת בת המצווה, החליטה אמא שלה שבכל חודש, הלל תפגוש אישה מיוחדת אחרת עליה היא תספר בדרשת בת המצווה שלה.

הלל משתפת ומספרת בדרשה ראשית למה היא נקראה בשם זה: קראו לי הלל, בגלל שאמא שלי אהבה את השם הזה. המשמעות היא הודיה. יש תפילת הלל שזה לשבח את ה'..

ואני למדתי על פרוש שמי שלהגיד תודה עוזר בהרבה דברים וגם מציל חיים. כשמישהו מודה ומהלל על משהו זה גורם לו לחשוב על אנשים אחרים ולא להיות מרוכז בעצמו. לקחתי על עצמי, כותבת הלל ולהזכירכם מדובר בילדה בת 12 בלבד, להגיד תודה לאנשים ולהשתדל לא להתלונן..

שמי השני הוא יפה, על שם סבתא רבא שלי, היא נפטרה בחודש שבו נולדתי בהפרש של כמה ימים. היא הייתה יפה ומוכשרת והייתה מאוד פעילה בתנועות חסד למען אחרים. היא עבדה בחינוך יהודי ואהבה ללמוד תורה.

וכאן ממשיכה הלל ומשתפת בחוויה שעברה במשך השנה: נפגשתי עם 12 נשים, שיש להן סיפור חיים מאוד מיוחד או שעשו משהו חשוב במדינה.

כך הלל נפגשה עם יהודית דסברג, שבתה וחתנה נהרגו בפיגוע ירי והיא לקחה על עצמה את גידול נכדיה, ועליה כתבה: "היא לא יכולה להיות עצובה אז היא עבדה על להיות שמחה. למדתי ממנה לראות תמיד את חצי הכוס המלאה".

רינת הייתה מופתעת מהבחירה בדסברג. "שאלתי אותה למה בחרת ביהודית? והיא ענתה, כי זאת אמא שעושה את הבלתי אפשרי, שחיה למרות שהדבר הכי נורא קרה לה. מי היה מאמין ששנה וחצי אחרי ואני אצטרך לחיות כך".
.
"כמו שראיתם, פגשתי השנה נשים שהתואר 'אשת חיל' מתאים להן", סיכמה הלל את התרשמותה מהנשים שסבבו אותה בציונות הדתית, בעיני הילדה- מתבגרת שלה, אולי שאבה מהן השראה או ראתה בהן דמות לחיקוי כשתהיה גדולה. אבל היא לא הספיקה להיות גדולה, ולא הספיקה להיות אשת חיל בעצמה.

ואני מרגישה שהלל יפה בת ה – 13 השאירה לכולנו צוואה. הלל זכתה להעביר לנו מסר כל כך חזק לחיים. לראות את חצי הכוס המלאה, ולבחור לחיות בשמחה.

מתוך הפתיח של רחל קליין פסטג בתוכנית עניין משפחתי



0 תגובות